دو روش برای پاک کردن رنگ از چوب

مدیر چهارشنبه 1402/06/22
دو روش برای پاک کردن رنگ از چوب

شما می توانید با استفاده از 2 روش زیر پوشش روی وسایل چوبی خود را پاک کنید و دوباره آن را رنگ کنید تا ظاهری تازه به شما بدهد.

روش 1: استفاده از کاغذ سنباده

1. از ماسک و عینک محافظ استفاده کنید. سنباده زدن رنگ یا لاک قدیمی ذرات گرد و غباری را در هوا آزاد می کند که می تواند چشم و ریه شما را تحریک کند.

2. از کاغذ سنباده درشت و یا بلوک سنباده برای سنباده زدن استفاده کنید.

3. هنگامی که رنگ روی سطح از بین رفت و رگه های چوب را مشاهده کردید و یا لاک شروع به کدر شدن کرد، از یک کاغذ سنباده ریزتر استفاده کنید.

4. کار را با سنباده زدن با سنباده ریز به پایان برسانید. این کار چوب را صاف می کند و از هر گونه پوشش باقی مانده خلاص می شوید.

روش 2: استفاده از رنگ بر (استریپر)

1. از دستکش و لباس محافظ استفاده کنید.

2. یک مقوای ضخیم زیر چوب قرار دهید. این کار باعث می شود که تمام چکه های رنگ بر گرفته شود و از سطح زیر چوب در برابر آسیب های ناخواسته محافظت کند.

3. تصمیم بگیرید که از کدام رنگ بر می خواهید استفاده کنید. رنگ برهای با متیلن کلراید (MC) سریع تر عمل می کنند و تقریبا همه انواع پوشش ها را پاک می کنند.

4. رنگ بر را در یک قوطی خالی رنگ یا سطل فلزی بریزید.

5. با استفاده از یک قلم مو، یک لایه بسیار ضخیم از رنگ بر را روی سطح بزنید. هم چنین می توانید آن را بر روی سطح اسپری کنید.

6. بعد از 20 دقیقه با استفاده از یک کاردک سطح را خراش دهید تا ببینید که آیا رنگ یا لاک قدیمی به اندازه کافی نرم است که خراشیده شود یا خیر.

اگر سطح شما آماده باشد پوشش باید بدون تلاش زیاد جدا شود؛ اگر این طور نیست اجازه دهید تا رنگ بر کمی بیشتر بماند و یا مقدار بیشتری از آن را روی سطح اعمال کنید.

7. تمام سطح را با کاردک خراش دهید. می تونید از یک قلم موی تمیز سفت با موهای طبیعی یا یک اسفنج فشرده ی تمیز برای جدا کردن پوشش های چوبی در نواحی شیاردار استفاده کنید.

8. با استفاده از قلم مو یا اسفنج، چوب را با تینر فوری پاک کنید. پس از تمیز کردن، چوب را با پارچه های نخی پاک کنید. ممکن است مجبور شوید این روند را چند بار تکرار کنید.

شرکت پاک لاک از تولیدکنندگان تینر فوری با کیفیت بالا در ایران می باشد. جهت اطلاع از نحوه ی سفارش با شماره ی 22238905-021 تماس حاصل نمایید.

9. قبل از اعمال پوشش جدید روی چوب، اجازه دهید 24 ساعت خشک شود.

منبع: https://www.wikihow.com/Strip-Wood-Finishes

شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی پاک طیف نگار که با برند پاک لاک شناخته می‌شود پیشینه‌ای بیش از ۴۰ سال اشتغال در زمینه‌‌ی رنگ و مواد شیمیایی داشته و فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید، از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده و رفته رفته حوزه‌ی فعالیت خود را در تولید رنگ و مواد شیمیایی گسترش داده است.

دفتر مرکــزی : تهـــران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه سینا، شماره ۱۷۲۹ ، واحــــد۸

کارخانه : تهـــران، شهرک صنعتی اشتهارد، دکتر حسابی غربی، نرگس ۲، نسترن۱، نرگس ۵، شماره۳۷۸۲

۰۲۱-۲۲۲۳۸۹۰۵-۶

info@paklac.com

تمامی حقوق این وب‌سایت نزد شرکت رنگسازی پاک لاکمحفوظ می‌باشد