انواع لکه رنگ و نحوه پاک کردن آن ها

مدیر سه‌شنبه 1400/12/03
انواع لکه رنگ و نحوه پاک کردن آن ها

سه نوع لکه رنگ داریم:

1- لکه های مربوط به آبرنگ 2- لکه های رنگ پلاستیکی 3- لکه های رنگ روغنی

*الف: زدودن لکه آبرنگ: زدودن لکه آبرنگ ساده است. برای این منظور باید با آب سرد بشویید سپس با آب نیمگرم و پودر رختشویی آنها را تمیز بشویید و آب بکشید و اگر خیلی سمج باشد، پنبه را به گلیسیرین آغشته کنید و روی آن بمالید سپس با آب گرم و پودر رختشویی بشویید و آب بکشید و اگر نتیجه نگرفتید از تربانتین استفاده کنیم.

*ب: لکه های رنگ پلاستیک: ابتدا اضافی رنگ را بتراشید سپس نفت خام بمالید و با پنبه پاک کنید و سرانجام با آب گرم و صابون بشویید و آبکشی نمایید.

*پ: لکه های رنگی روغنی: اگر کهنه و خشک است پاک کردن آن تقریباً غیر ممکن است اما در صورتی که هنوز خشک نشده و یا فقط یکی دو روز پیش اتفاق افتاده است باید چنین کرد: از روی هر نوع پارچه اضافه رنگ را لبه ی تیز کارد بگیرید بعد پنبه ای را به تربانتین آغشته کنید و روی لکه بمالید سپس با پنبه دیگری پاک کنید این کار را چندین بار تکرار کنید و ته رنگ را نیز با آب گرم و پودر لباسشویی از بین ببرید مسلماً از نتیجه کار راضی خواهید بود. *لکه رنگ روی قالی: لکه زدایی رنگ روی قالی و موکت مشکل‌تر است برای پاک کردن آن‌ها باید پنبه را با تربانتین خیس کنید و بر روی لکه بمالید و بعداً با پنبه دیگری پاک کنید تا این‌که لکه از میان برود.

شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی پاک طیف نگار که با برند پاک لاک شناخته می‌شود پیشینه‌ای بیش از ۴۰ سال اشتغال در زمینه‌‌ی رنگ و مواد شیمیایی داشته و فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید، از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده و رفته رفته حوزه‌ی فعالیت خود را در تولید رنگ و مواد شیمیایی گسترش داده است.

دفتر مرکــزی : تهـــران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه سینا، شماره ۱۷۲۹ ، واحــــد۸

کارخانه : تهـــران، شهرک صنعتی اشتهارد، دکتر حسابی غربی، نرگس ۲، نسترن۱، نرگس ۵، شماره۳۷۸۲

۰۲۱-۲۲۲۳۸۹۰۵-۶

info@paklac.com

تمامی حقوق این وب‌سایت نزد شرکت رنگسازی پاک لاکمحفوظ می‌باشد