نحوه انتخاب رنگ مناسب

مدیر چهارشنبه 1400/11/20
نحوه انتخاب رنگ مناسب

بیشتر افراد رنگ های لاتکس را برای رنگ آمیزی نمای ساختمان انتخاب می کنند؛ چون کاربرد آن راحت تر است، با آب تمیز می شود و به سرعت خشک می شود؛ اما از طرف دیگر رنگ آمیزی آن مدت زیادی طول می کشد. به راستی چگونه باید رنگ مناسب خود را انتخاب کرد؟ برای نتیجه گیری بهتر ابتدا مصالح ساختمان مورد نظر را مشخص کنید و طبق آن رنگ مناسب را خریداری کنید.

1- سطح مورد نظر را تمیز کنید. اگر سطح خارجی ساختمان خیلی کثیف است، تجهیزات قوی شستشو به کار برید. جریان آب با فشار بالا، پوسته های رنگ قدیمی و کثیفی را از بین می برد. زدودن پوسته های رنگ بخش مهمی از مرحله آماده سازی است؛ اما در این کار افراط نکنید. لازم نیست همه رنگ های قدیمی را از بین ببرید.

2- مصالح ساختمان را مشخص کنید. اگر نوع مصالح را نمی دانید، رنگ روغنی آلکیدی انتخاب کنید. رنگ های آلکیدی به بیشتر سطوح از جمله سطوح گچی می چسبند، در صورتی که رنگ های لاتکس بر روی سطوحی که قبلاً رنگ شده اند به خوبی نمی چسبند.

3- میزان رطوبت مصالح ساختمانی را در نظر بگیرید. آیا اطراف ساختمان همیشه مرطوب است؟ در این صورت رنگ های لاتکس یا ترکیبی انتخاب کنید. لاتکس دارای خلل و فرج است و از این طریق رطوبت را خارج می کند. به علاوه عاری از روغن های نباتی است و کپک ایجاد نمی کند. هم چنین برای بنایی بسیار مناسب است و می تواند بدون بتونه به کار رود. ضمناً اگر سطح مرطوب باشد، رنگ لاتکس بهتر به آن می چسبد.

4- رنگ آمیزی بلوکهای سیمانی: برای بلوکهای سیمانی رنگهای رقیق شده با حلال بکار برید. اگر از رنگهای لاتکس استفاده کنید، آب موجود در این رنگها در بلوک نفوذ کرده و باعث زنگ زدگی آهن موجود در بلوکها میشود و کار نقاشی را خراب می کند.

5- برای رنگ آمیزی چوب از رنگهای ترکیبی استفاده کنید. قبل از استفاده از رنگ آن را در یک نقطه از سطح کار امتحان کنید؛ چون ظاهر رنگ ممکن است گمراه کننده باشد.

6- رنگ آمیزی فلزات: شما می توانید سطوح فلزی آلومینیومی را با هر پوشش استانداردی رنگ آمیزی کنید. البته ابتدا سطح کار را خوب سنباده بکشید و بشویید. سپس فلز عاری از رنگ و کثیفی را با رنگهای بر پایه زینک بپوشانید.

7- رنگ آمیزی در و پنجره: برای رنگ کردن در و پنجره و جاهایی که دوام آنها مهم است، رنگ های براق استفاده کنید. این رنگ ها رزین بیشتری دارند وبه سطح مورد نظر سختی و استحکام بیشتری می بخشند.

شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی پاک طیف نگار که با برند پاک لاک شناخته می‌شود پیشینه‌ای بیش از ۴۰ سال اشتغال در زمینه‌‌ی رنگ و مواد شیمیایی داشته و فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید، از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده و رفته رفته حوزه‌ی فعالیت خود را در تولید رنگ و مواد شیمیایی گسترش داده است.

دفتر مرکــزی : تهـــران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه سینا، شماره ۱۷۲۹ ، واحــــد۸

کارخانه : تهـــران، شهرک صنعتی اشتهارد، دکتر حسابی غربی، نرگس ۲، نسترن۱، نرگس ۵، شماره۳۷۸۲

۰۲۱-۲۲۲۳۸۹۰۵-۶

info@paklac.com

تمامی حقوق این وب‌سایت نزد شرکت رنگسازی پاک لاکمحفوظ می‌باشد