همه چیز درباره متیل استات

مدیر چهارشنبه 1400/11/20
همه چیز درباره متیل استات

متیل استات سمیت کمی دارد و به آسانی قابل برگشت به محیط زیست است، فاقد مواد آلی فرار (VOC) است و جزء آلوده کننده های خطرناک هوا محسوب نمی شود؛ بنابراین حلالی سازگار با محیط زیست می باشد. این حلال آلی می تواند به عنوان جایگزین استون در تولید رنگ ها، پوشش ها، پاک کننده های سطوح فلزی، چسب ها و ... مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به ویژگی های زیر متیل استات جایگزینی مناسب برای استون است:

- سرعت تبخیر آن تقریبا مشابه استون است.

- نسبت به استون نقطه اشتعال بالاتری دارد.

- خاصیت آب گریزی آن بیش از استون است.

- حداکثر واکنش پذیری افزایشی MCR آن بسیار پایین تر از استون است.

- از نظر اقتصادی باصرفه تر از استون است. در صنعت، متیل استات از طریق استری شدن استیک اسید با متانول تولید می شود. به عنوان یک محصول فرعی در فرآیند تولید استیک اسید از طریق ترکیب با کربن، متانول تولید می شود. ه مچنین محصولی فرعی است که از فرآیند تولید ترفتالیک اسید و پلی وینیل الکل به دست می آید.

موارد مصرف:

1- رنگ ها و پوشش ها: متیل استات حلالی است که سرعت تبخیر آن بالا است؛ بنابراین در تولید انواع رنگ های زود خشک شونده و پوشش های چوب (لاک ها)، کاربرد های صنعتی، صنایع اتومبیل، وسائل نقلیه و تجهیزات دریایی، قوطی ها و ... استفاده می شود. فقدان مواد آلی فرار در متیل استات باعث شده که کاربرد آن در تولید رنگ ها و پوشش ها بیشتر شود. هم چنین به عنوان حلال در لاک ناخن نیز بسیار مناسب است.

2- پاک کننده سطوح متیل استات به علت خاصیت آب گریزی و خشک شدن سریع، به عنوان حلال در پاک کننده سطوح به کار می رود؛ چون متیل استات خیلی سریع تبدیل به بخار می شود. آلاینده های هوا را به سطح مورد نظر جذب نمی کند. به علاوه، خاصیت آب گریزی متیل استات باعث می شود که برای تمیز کردن سطوح فلزی قبل از رنگ کردن و آماده سازی آن ها در کاربردهای دریایی و تجهیزات حساس به رطوبت مناسب باشد.

3- سایرموارد مصرف متیل استات همچنین به عنوان حلال در تولید چسبهای سریع خشک شونده استفاده می شود. چسب ها از طریق حل کردن لاستیک و رزین در متیل استات تولید می شوند. هنگامی که چسب روی سطح به کار می رود، متیل استات سریع تبخیر می شود و باعث می شود که چسب سخت شود و به سطح بچسبد. متیل استات هم چنین در لوازم آرایشی، محصولات مراقبت شخصی مثل عطر، لاک ناخن و لاک پاک کن و ... کاربرد دارد.



منبع:methylacetate.net

شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی پاک طیف نگار که با برند پاک لاک شناخته می‌شود پیشینه‌ای بیش از ۴۰ سال اشتغال در زمینه‌‌ی رنگ و مواد شیمیایی داشته و فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید، از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده و رفته رفته حوزه‌ی فعالیت خود را در تولید رنگ و مواد شیمیایی گسترش داده است.

دفتر مرکــزی : تهـــران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه سینا، شماره ۱۷۲۹ ، واحــــد۸

کارخانه : تهـــران، شهرک صنعتی اشتهارد، دکتر حسابی غربی، نرگس ۲، نسترن۱، نرگس ۵، شماره۳۷۸۲

۰۲۱-۲۲۲۳۸۹۰۵-۶

info@paklac.com

تمامی حقوق این وب‌سایت نزد شرکت رنگسازی پاک لاکمحفوظ می‌باشد