راه کارهای محافظت در برابر آلودگی هوا به گزارش ایسنا

s$homa دوشنبه 1399/05/13
راه کارهای محافظت در برابر آلودگی هوا به گزارش ایسنا

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هموطنان توصیه کرد: در هنگام بروز پدیده آلودگی هوا، از ماسک مناسب استفاده کنند. این ماسک باید از جنس فیبر باشد، نه ماسک پارچه ‌ای و نه ماسک دندانپزشکی و بعد از هر بار مصرف باید تعویض شود.
بنابراین گزارش، هنگام بروز پدیده آلودگی هوا، فضای داخل خانه هم به اندازه هوای بیرون خانه دچار آلودگی می ‌شود که برای جلوگیری از این کار بهتر است، هر روز میزان حرارت وسیله گرمازا را در کمترین حد خود قرار داده تا هوای خانه عوض شود.
این گزارش اضافه می ‌کند: در آلودگی هوا، کودکان بیشتر از افراد دیگر آسیب می ‌بینند و باید امکانات لازم را برای حفظ سلامتی آن ها مهیا کرد.
مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، توصیه کرد: تغذیه مناسب برای کاهش مضرات آلودگی هوا، مهم است به همین منظور مصرف شیر و ماست کم چرب، میوه‌ ها و سبزیجات تازه برای دفع مسمومیت از بدن به ویژه مسمومیت ناشی از سرب بسیار مفید است.
وز پدیده آلودگی هوا، از خوردن فست‌ فودها (غذاهای آماده) و مواد غذایی حاوی مواد نگه دارنده مثل چیپس و انواع کنسرو خودداری کنید.
ذرات ریز ناشی از آلودگی هوا روی سطح پوست می ‌نشینند، بنابراین هنگام شستشوی دست و صورت از آب خالی استفاده نکنید، زیرا این ذرات در صورت آمیخته شدن با آب، ماده اسیدی ضعیفی را ایجاد می ‌کند که به مرور باعث پیری زودرس پوست می ‌شود.

شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی پاک طیف نگار که با برند پاک لاک شناخته می‌شود پیشینه‌ای بیش از ۴۰ سال اشتغال در زمینه‌‌ی رنگ و مواد شیمیایی داشته و فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید، از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده و رفته رفته حوزه‌ی فعالیت خود را در تولید رنگ و مواد شیمیایی گسترش داده است.

دفتر مرکــزی : تهـــران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه سینا، شماره ۱۷۲۹ ، واحــــد۸

کارخانه : تهـــران، شهرک صنعتی اشتهارد، دکتر حسابی غربی، نرگس ۲، نسترن۱، نرگس ۵، شماره۳۷۸۲

۰۲۱-۲۲۲۳۸۹۰۵-۶

info@paklac.com

تمامی حقوق این وب‌سایت نزد شرکت رنگسازی پاک لاکمحفوظ می‌باشد