گزارش ایرنا از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ و رزین

s$homa سه‌شنبه 1399/05/14
گزارش ایرنا از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ و رزین

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ و رزین، کامپوزیت و پوشش های صنعتی نوسانات نرخ ارز مشکلاتی را برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان بوجود آورده و این موضوع سبب شد ه تا بازار رنگ با مشکلاتی همراه شود.

بر اساس این گزارش واردات مواد اولیه رنگ با هزینه گمرکی و نرخ ارز بالا به صرفه نبوده و به همین دلیل برخی تولید کنندگان نسبت به واردات رنگ فله از چین اقدام کرده اند و آنرا پس از بسته بندی در ایران تحت نام برند خود به بازار عرضه می کنند. این در حالی است که کیفیت رنگ های ایرانی در سطح مطلوبی قرار داشته و پیش از این مواد اولیه اصلی تولید رنگ از کشورهای غربی مانند آلمان وارد می شد اما در شرایط فعلی برای کاهش قیمت تمام شده تولید، مواد اولیه با کیفیت پایین از چین به کشور وارد می شود.

هم اکنون عمده کارخانجات این بخش از وضعیت تولید مناسبی برخوردار نیستند و به همین دلیل یا برای نوسازی ماشین آلات خود اقدام نمی کنند و یا به واردات ماشین آلات چینی روی می آورند. به گفته بسیاری از کارشناسان هم اکنون حدود 20 درصد از نیاز بازار رنگ از طریق واردات تأمین می شود اما رنگ های ساخته شده چینی به دلیل کیفیت پایین هنوز نتوانسته اند در بازار ایران جایگاه خوبی بدست آورند. برخی معتقدند با وجود دانش فنی تولید تجهیزات در کشور، اما حمایت مناسبی از سازندگان تجهیزات صورت نمی گیرد، همین مسئله باعث شده تا تولید کنندگان ایرانی سهم زیادی در بازار تجهیزات کارخانه های رنگ نداشته باشند. در شرایط فعلی اروپایی ها محصولات خود را با قیمت بالاتری نسبت به چینی ها عرضه می کنند و همین مسئله باعث گرایش کارخانه داران به خرید تجهیزات چینی شده است. البته توان بالقوه فنی و علمی در کنار نیروی انسانی صنعت رنگ ایران مطلوب ارزیابی شده و فعالان این حرفه باید تحقیق برای انطباق با صنعت روز دنیا را جدی بگیرند.

از سوی دیگر اگر تولید کنندگان با مشکل تامین ماده اولیه روبرو شوند، با معضل اساسی افت کیفیت مواجه خواهند شد.این در حالی است کهبیشتر مشتریان بازار رنگ ایران به خصوص رنگ ساختمان ، نقاشان ساختمان هستند که درصورت افت کیفیت محصول، به سمت محصول دیگری می روند و برای ممانعت از افت کیفیت که بیشتر در مواد اولیه روی می دهد باید صنعت رنگ ایران از پشتوانه تحقیق برخوردار باشد. رنگ ساختمان از سال گذشته تاکنون حدود 10 درصد افزایش قیمت داشته است و اغلب تولید کنندگان به سبب کمبود سرمایه، کاهش توان خرید مردم و نبود پشتوانه دچار افت کیفی و کمی تولید شده اند. در این میان حدود 70 درصد از مواد اولیه بخش رنگ ساختمان بومی است ولی شماری از واحدهای تولیدی با استفاده از مواد اولیه بی کیفیت وارداتی ارزان قیمت، موجب افت کیفیت تولیدات خود شده اند. دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ ، رزین و پوشش های صنعتی از 19 لغایت 22 آذر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در فضایی به وسعت 15000 متر مربع با حضور شرکت های داخلی و خارجی برگزار می شود. ارائه محصولات و دستاوردهای جدید، مبادلات کالا و اطلاعات، آشنایی با محصولات دیگر شرکت کنندگان، آشنایی با مواد اولیه، اشتغالزایی از اهداف برگزاری این نمایشگاه ذکر شده است.

شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی پاک طیف نگار که با برند پاک لاک شناخته می‌شود پیشینه‌ای بیش از ۴۰ سال اشتغال در زمینه‌‌ی رنگ و مواد شیمیایی داشته و فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید، از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده و رفته رفته حوزه‌ی فعالیت خود را در تولید رنگ و مواد شیمیایی گسترش داده است.

دفتر مرکــزی : تهـــران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه سینا، شماره ۱۷۲۹ ، واحــــد۸

کارخانه : تهـــران، شهرک صنعتی اشتهارد، دکتر حسابی غربی، نرگس ۲، نسترن۱، نرگس ۵، شماره۳۷۸۲

۰۲۱-۲۲۲۳۸۹۰۵-۶

info@paklac.com

تمامی حقوق این وب‌سایت نزد شرکت رنگسازی پاک لاکمحفوظ می‌باشد